stat

måndag, maj 23, 2011

What's next!?

Okej.. Mycket just nu!
Kom just hem från att ha suttit barnvakt hela helgen.
Som min lillasyster skrev i tidigare inlägg så har det blivit lättare att "leva utan" Jordan..
Men det gör fortfarande ont. Jag har inte hört från honom på 2 månader.
Någon timma efter att hon skrivit det inlägget..... Så får jag ett livstecken.
Han accepterar min vän förfrågan på BBM (BlackBerry Messenger) som legat och tickat i 2 månader!
VARFÖR skulle han acceptera mig där.. Om han inte ville ha något med mig att göra..?
Jag skrev ett message till honom innan jag skulle sova.. Han läste meddelandet.. Men svarade inte.
Vad betyder det? Vad ska jag göra? Vad vill han att jag ska göra? Vad kommer hända nu?
Som sagt.. Ville han inte ha något med mig att göra.. så skulle han ju skita i mig..
Inte nog med det.. Nu när jag kom hem så loggade jag in på facebook..
Jordan har haft mig blockad under dessa två månader.. Jag sökte på hans namn.. Och han dök upp.. Vilket betyder att han tagit bort blockeringen.. Vad gör jag nu? Ska jag skicka en vänförfrågan? Ska jag vänta på hans nästa move? Vad vill han att jag ska göra nu? Anything.. name it and i'll do it!
Vill han ha ännu mera tid för att tänka ut vad han vill göra next.. Done!
Han får hur mycket tid han vill ha.
All tid i världen om jag vet att det skulle leda någonstans. ANYTHING.
Jag är så upp stressad över detta så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Jag vill inte göra fel nu.. baby steps. Att han har tagit bort blockering och accepterat mig på BBM är ett positivt tecken. Men vad är nästa steg..? Jag får inte göra fel nu.. jag bara får inte!!!


En annan positiv grej är att jag börjat ta tag i detta med USA nu.
Jag har kollat upp lite VISUM alternativ.
Emmi, när hon flyttade till USA så tog hon ett student visum och åkte och pluggade.
Jag har alltid varit lite osäker på att börja plugga igen.
Men i samband med att jag tagit tag i mitt liv så har jag insett att jag KAN om jag bara vågar.
Och jag vill detta. Jag har kollat upp en skola och en utbildning som jag vill ta.
Blir en journalist utbildning i NYC! Har fått ansökningspapper och tillbehör på mailen nu som jag ska sätta mig ner och gå igenom.
I need to get back there. SPECIELLT om.. om något någonsin ska kunna bli okej med Jordan.
Men jag åker dit först och främst för min egen skull.
Jag trivs inte i Sverige och det har jag aldrig gjort.
i left my heart i NYC och som man brukar säga.. "Home Is Where The ♥ Is"
Men det är ju definitivt en bonus att Jordan kommer vara right around the corner from me...
..OM han bestämmer sig för att ge mig en andra chans.

Anyways.. I helgen har jag som sagt varit barnvakt.
Jag och Michaela tittade klart på "Insidious" i lördags kväll när jag kom hem från en sväng hos Marre.
Blev lite vin drickande med henne och Sanna.
Vi alla tre gick på gymnasiet tillsammans så det var kul att se Sanna.
Marre träffar jag ju så ofta så visst, det var kul att träffa henne också, men ja.. You get my point right?
Anyways.. back to "Insidious"
Kan ju nu i efterhand säga att.. Den spårar ur rätt rejält.
Första halvan av filmen är jätte bra.. andra halvan.... Not so much!
Men nu vet vi det.
Igår så bakade vi kladdkaka och titta på film igen när barnen somnat.
Denna kväll så blev det "How do you know" med bland annat Reese Witherspoon och Jack Nicholson.
Jätte söt film. Rekommenderas!
Nu ska jag försöka lugna ner min puls och försöka tänka ut vad nästa steg i Jordan & NYC planerna är.

Bloggas senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar