stat

söndag, maj 29, 2011

Me and my prince!

ÄNTLIGEN hemma!! Har varit en lång vecka!
Kom precis innanför dörren och blev attackerad av lilla Woodie!
Han är så mammig, speciellt när jag varit borta ett par dagar. Lilla prinsen!
Nu ligger han som vanligt parkerad bredvid mig när jag ligger här och bloggar.
Stack till familjen i onsdags. Barnvakt Onsdag - Torsdag men eftersom jag ändå skulle vara på bjurhovda på fredagen blev jag kvar en natt till. Återkommer till fredagens bravader om ett tag, men en sak i taget!

Onsdagen var kämpig med både Wille & Ewelina som bestämde sig för att komma hem efter den tiden som skulle varit hemma. Blev middag och sen direkt i säng för Ewe som bara var 20 min sen.
Men Wille.. som kom hem en hel timma efter att han skulle varit hemma blev satt på utegångsförbud för den kommande dagen. Ingen TV, inget DS eller dator.

Torsdagen hade jag bestämt frukost dejt med underbara mAmi (Annemari)!
Vi brukar äta frukost hemma hos henne i bland!
Tycker om mAmi jätte mycket.
Hon är en av dem människor som jag känner mig trygg med. Inte många "vuxna" som jag är bekväm med, men mAmi är en av dem. Jag berättade om mina planer om skolan för mAmi, sen fick jag en försenad födelsedags present som hon hade köpt 2 veckor tidigare..
Öppnade.. och hittad vad som inte kunde ha varit en mer passande present! DOLLAR!!

Senare på eftemiddagen/kvällen så var det "skolgårdsfest". Fiskedam, loppis, lotter, ansiktsmålning och allt vad det heter. Jag tog dit ungarna i ett par timmar så dem fick leka av sig.

fredagen var som jag tidigare nämnde, utgång med tjejerna.
Jag hade faktiskt jätte kul, trotts att jag blev karate full!
Trivs så bra med mina tjejer! Tack så jätte mycket Angie och Sandra!
Nu helgen som kommer är det bestämt att vi ska ut igen.. *suckar* .. Hur ska jag orka.
Dock så är det bestämt att det blir en lugn kväll, typ bill o bob med någon öl eller 2.
Någon krogen blir det vartfall INTE.
Jag körde stans jätte vurpa när jag var på väg hem i fredags natt.
Har ett blåmärke i samma storleksskala som Texas, på benet. SKÖNT!
Jag var så full att jag pallade inte att åka hem till mig, så slutade med att jag ringde min lillesyrra som fick komma och hämta mig vid bussen på bjurhovda. Hon tog hand om mig, fixade fylle mat, stoppade ner mig i hennes säng och sen sov jag som ett litet barn!
 Dagen där på ska jag inte ens kommentera.. Döden...

Imorgon så ska jag fortsätta fylla i mina ansökningspapper till skolan.
Kommer behöva ringa Kilroy och be om hjälp. Är inte så duktig på hur allt med CSN fungerar osv.
Ni som känner mig.. Kunde ni någonsin tänka er mig, gå tillbaka till skolan?`Eek..
Det är ju dock lite andra omständigheter nu än vad det hade varit om jag skulle plugga i Sverige.
MITT ämne, i MIN stad nära den mannen jag vill vara med.
Jag kunde inte vara mer tacksam!
Det enda som känns trist är att jag börjar få rätsida på mitt liv efter allt jag gått igenom, jag har en helt ny syn på livet och ska nu rota upp mig och sticka iväg, igen.
Men och andra sidan så kanske det inte hade kunnat bli mer lägligt än nu.
När jag ändå håller på och ändrar på allt så kanske det är just detta som jag behöver.
En helt ny start. Plugga och skaffa mig en riktig utbildning, i en tillvaro som jag trivs i.
Istället för att ruttna bort i Västerås, där jag ändå aldrig trivs mer än ca 10 minuter åt gången.
I think, this might be just what i need!

På en annan not. Still no word from Jordan.. Antar att han fortfarande behöver tid.
Men han har ju närmat sig, och det är mer än vad jag förtjänar. Forever grateful!

"It's gonna happen when it's supposed to happen, and we find the reasons why.. One step at a time"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar