stat

onsdag, maj 04, 2011

Update!

Sååå.. Nyss hemkommen från en myskväll/Tjejkväll med underbara Brigita!
Hyrde film, åt godis och snacks och jag färgade håret på Briggan!
Brigita ska bli blond.. As we all know, blondes have more fun!


Anyways.. Ska uppdatera från början.

Valborg.. Chill dag. Spenderades med att sitta barnvakt till mina små syskon.
Tog oss upp till brasan mot kvällskanten, Marre kom också över.
Det var så NEDRANS kallt ute så jag och Marre gav upp och tog oss hem, men på vägen hem gick vi förbi pizzerian och köpte mat, sen hem och kolla på film.. "Slackers" med den helt gudomligt snygga Devon Sawa!




Jag har haft en stor crush på Devon sen jag var cirka 11år och jag såg honom i filmen "Casper" första gången. Jag har haft turen att få prata med Devon på Twitter vid ett flertal tillfällen,
JÄTTE trevlig och grundad kille!
Devon har varit med i storfilmer som bland annat "Final Destination" och spelar även karaktären "Stan" I EMINEMS låt med just namnet, Stan.
Numera är han med i den amerikanska serien, NIKITA.
För er som blev lika kär i Devon som jag blev första gången ni såg honom i filmen Casper....
- "Can I keep you?"




Söndag spenderas även den som barnvakt åt syskonen.
Jag, Wille och Ewelina tar oss hem till Doris för lite lek och bus.
Barnen kom bra överens trotts ålderskillnad på några år
(Ewelina 6, Wille 10, Noah och Jolie 2 år)
Dem lekte glatt och tycktes trivas.
Jag fick några vinglas och champagne glas av Doris och lilla Wille som spräckt sina byxor medan vi var ute och lekte, fick en stor säck med kläder från Jesper, Doris blivande man.
Vi tackar så mycket för alla fina saker och det trevliga sällskapet vi fick!
På väg hem så blev det en snabb lunch på stan och när vi kom hem igen så passade jag på att klippa Willes hår..
MYCKET välbehövt!!



Måndag var det dags för sjukhuset..
Blev stucken i armen igen då dem skulle ta massa prover på mig.
Går och väntar på en operation och dem vill kolla så att allt står rätt till innan dem sprättar upp mig!
Efter att jag varit hos Fröken Doktorn så var det dags att ta sig till Sveriges huvudstad, Stockholm.
Jag skulle till sthlm denna gång för att hälsa på Emmi!
I vanligt fall brukar jag ha något ärende i sthlm, men just denna gång var det enbart för att träffa min Emmi!
Jag och Emmi gick till vårat vanliga kaffe hak på Vasagatan, där vi satt vid vårat vanliga bord och drack det vanliga kaffet! PRECIS.. som det ska vara!
När jag satt och väntade på att Emmi skulle komma tillbaka från ett toalett besök så kom det fram en tjej som frågade om det var ledigt vid oss där vi satt, eftersom jag och Emmi bara är två personer och bordet är menat för ca 6 personer så sa jag att det bara var att sätta sig.
Tjejen pratade Amerikanska och jag kände genast att jag var i himmelen.
Hon frågade vart jag var ifrån då hon tyckte att hon hade anat en amerikansk dialekt när jag svarade på om hon kunde sitta vid vårat bord.
Jag sa som det var att jag bott i USA vid två tillfällen.
Hon berättade att hon var från NYC........ Jag dog lite inombords..
New York.. Mitt NY!! *Suckar drömmandes*
(Hon bor och jobbar just nu som socialarbetare i London.)
Vi klickade direkt med varandra alla tre och det slutade med att jag och Emmi spenderade resten av dagen och kvällen med, Carol.
Vi visade henne runt ett kyligt Stockholm och vi skiljdes inte åt förens kl var halv 11 på kvällen.
Vi bytte givetvis info med varandra och vi kommer absolut att höras av.
Jag spenderade natten hemma hos en av mina absolut bästa vänner, Jennifer.
Jag ville hinna med att träffa henne också så det passade utmärkt att jag sov kvar hos henne.

Tisdag.. idag.. Upp tidigt för att hinna med ett tåg som skulle gå tillbaka till Västerås innan kl halv 11.
Missar tåget.. blir tvungen att lägga ut 130kr på en ny biljett hem.
Väl på tågen så är det en resenär som bestämt att han ska minsann inte betala för sig,
var på konduktören tillkallat polis som får komma och avlägsna passageraren från tåget..
Tåget blir försenat.
(Under denna tid har även mitt batteri på mobilen hunnit dö och jag inser att jag måste GÅ från stan och hem eftersom jag inte kan åka buss då eftersom jag inte kan smsa).
När jag väl kommit hem och fått ladda mitt batteri och ska ringa Doris och berätta att jag inte hinner hem till henne..
Så säger en röst i min telefon att mitt abonnemang blivit avstängt..
MOTHERFU...!!!
Jag ringer till 3 för att se vad fan som händer, varpå dem inser att dem gjort ett misstag och sätter då igång mitt abonnemang igen.
Nu börjar det bli bråttom då jag måste hinna ner på stan för att lämna skor till Doris som hon ska låna till "Mamma blogg galan".
Jag packar ner 5 par skor som hon får välja mellan i en påse och springer iväg till bussen.
När jag stått vid buss stationen ett tag så inser jag att jag givetvis GLÖMT påsen med skorna innanför dörren..
SPRING tillbaka hem, hämta påsen, SPRINGA tillbaka till bussen.
Väl på bussen så är det.. Hör och häpna, en resenär som inte vill betala för sig..
(Vänta.. har jag inte skrivit detta tidigare i detta inlägg).
Två kontrollanter som försöker få denna yngling att legitimera sig, misslyckas och tillkallar polis som får avlägsna resenären
(Deja Vu).
När jag väl kommer ner på stan stressad till TUSEN
(klockan är ca halv 2 och jag ska vara hos psykologen 3).
Står och väntar i regnet på Doris som ska få låna mina skor..
Så ringer hon och meddelar att hon inte kan komma ner på stan eftersom det är sånt väder ute och hennes barn är dyngsura.
Eftersom jag inte han ladda mitt batteri så mycket hemma, innan jag var tvungen att springa till bussen så blir jag tvungen att ta första bästa buss mot sjukhuset för att inte mitt batteri ska dö och jag blir tvungen att GÅ till sjukhuset för att träffa min psykolog..
Slutar med att jag blir lite mer än en timma tidig till henne och blir sittandes.
TUFF tag.. RIKTIGT tuff dag..



Nu är jag i varje fall  hemma och är redo för sängen.
Är helt slagen efter dagens kaos.
Hur har eran helg varit? Vad tycker ni om snön, och vad är era tankar runt Usama Bin Ladens död?

1 kommentar: