stat

onsdag, maj 25, 2011

Guest blogging!

Heeey babberiba! Michaela här igen.

Lindah sitter och målar tånaglarna och skall snarta poppa popcorn åt oss. Själv har jag en sjuhelvetes huvudvärk, men inte en endaste liten Alvedon, Ipren eller liknande finns i hushållet. Annoying? Fuck yeah!
Blir väl till att sova tidigt ikväll.
Nu skall jag berätta en kort och lite rolig historia.
Tidigare i år så träffade jag en tjej på en spelning (med asgrymma band).
Vi blev vänner osv osv.
Idag satt jag i soffan med datorn i knät och denne tjej kommenterade en status på min Facebook.
Breve mig sitter min kära syster Lindah och tittar till på datorn.
Plötsligt utbrister Lindah "Men är inte det där Joches ex?" (Joche är för allas information våran broder, om ni missat det) jag svarar "Nej men det är det väl inte."
Lindah ger sig inte utan fortsätter "Men joo-o! Har hon haft blondt hår?"
And I reply "Det vet jag inte, inte under tiden jag känt henne".
Hur som helst så hittar vi bilder på henne där hon har blondt hår och Lindah är helt säker på att det är Joches ex.
Jag ringer upp henne för att ta reda på fakta och mycket riktigt har hon varit tillsammans med vår bror.
Funny thing is, hon har ingen aning om att det är min bror.
Jag säger ingenting i telefonen åt henne utan vi bestämmer istället träff.
Jag går och möter henne en stund senare och berättar på vägen hem till mig att Joche är min bror.
Vi skrattar gott åt det.

Väl hemma så spelar vi The Sims 2 (As said before, bästa spelet EVER).
Jag snackar sedan med hennes pojkvän i telefonen och efter tio minuter tycker hon att vi ska lägga på.
Hennes kommentar om att vi pratade så "länge" i telefonen var "Kvinnor!".
Jag och Lindah reagerar... "Men han är väl ingen kvinna?"
aaaand she replys "Nej men han kallar mig kvinna!" med en helt neutral min.
Jag och Lindah börjar skratta och min vän förstår inte riktigt vad som är så kul...
"Men snälla du, du ÄR kvinna!".

Anyhooow. Min vän har gått för länge sedan och nu ska vi popa de där popcornen och se någon film.


Hare gött asså. Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar