stat

onsdag, april 06, 2011

Let He Who Is Without Sin Cast The First Stone!

Nu är jag irriterad.
Jag respekterar alla slags människor. Alla.
Jag respekterar folk som står för vad dem tror på. Vad det nu än må vara.
Det betyder inte att jag respekterar och håller med om det dem står för.
Men att folk står upp för VAD dem tror på tycker jag är bra.
Kan man inte stå för man man gör och säger så ska man inte göra eller säga saker heller.
Tycker det är trist att folk som jag respekterar, inte kan ge mig samma respekt tillbaka.
Trist.

Jag gillar kött. Verkligen. Är jag en dålig människa då? Verkligen inte.
Det är mitt val att äta kött. Jag äter inte bara kött.
Jag ÄLSKAR en fräsch sallad med massa olika grönsaker i.
Jag respekterar VERKLIGEN folk som väljer bort kött och som står för allt vad anti kött/anti päls har att göra med. More power to you!
Men jag gillar att äta kött. Där emot gillar jag inte att ha päls på mig.
Det ger mig ingenting.
Jag ifrågasätter inte andra människor i deras val och deras liv. Det är DERAS val och åsikter.
Tycker om folk med åsikter. Jätte mycket, jag blir imponerad och inspirerad av dessa människor!
Jag tycker att alla människor ska få ha ett val i de dem gör, varför ska folk behöva ifråga sätta det för?
Ja.. så länge man inte gör något olagligt dvs.. In that case, by all means.. ifrågasätt!
Jag blir så JÄVLA irriterad på att folk i allmänhet ska predika.
For God sake! Låt Bruden tugga i sig sin hamburgare utan att få bitch blickar på sig!
Ingen kommer titta snett på dig för att du tuggar i dig en morot och påstå att du käkar upp kaninernas mat!

Samma sak gäller Extremister i alla dess form och färg.
Really.. Att vara feminist betyder INTE att du måste hata män och sluta raka dig under armarna, på benen och klippa av dig håret och klä dig som en man!
Veeerkligen inte! Jag förstår inte detta men feminism heller egentligen.
Jag är HUMANIST!
Jag tycker att alla är lika värda.
Man som kvinna, Ung som gammal, smal som tjock, färg som.. ofärg?
Jag tycker att vissa jobb är BÄTTRE lämpade till vissa kön.
Sen betyder INTE det att jag menar att män inte kan göra de jobben, eller att kvinnor inte kan göra vissa jobb. Menar helt enkelt att vissa jobb passar bättre för tjejer och killar då vi är skapta på olika sätt och tål olika mycket. GENERELLT alltså.

Jesus people, can't we all just get allong and learn to live in harmony.
Du med din morot, du med din hamburgare, Mannen i chefsposition och kvinnan i köket.

Tjejen i SLITZ som älskar sin kropp och valt med EGEN FRI VILJA att ta av sig kläderna för att hon helt enkelt ville visa upp sig. Jag respekterar henne.
Jag respekterar INTE dem som tycker att hon är kränkande för kvinnan och att hon borde älska och respektera sin kropp och sätta på sig kläder.
Varför? HUR kan hon vara kränkande? Kroppen är vacker och vi har alla en!
Finns ingen vettig förklaring varför en kropp, en sån som du själv har, kan vara kränkande.
My god, låt henne stå där i sin Behå och sina trosor och visa upp sig. Vem skadar det?
Hade hon inte älskat sin kropp så hade hon nog inte stått där.
Each to their own! Hon ber inte dig klä av dig, så be inte henne klä på sig!



Love, Peace and Understanding, People.. love peace and understanding!

1 kommentar:

  1. förstår att du tog åt dig av mitt inlägg,självklart har alla människor ett val,man har t o m valet att hata judar (och vilja skicka dom till gaskammaren!). jag tycker bara att konsekvenserna av att äta djur är precis lika tråkigt som mobbing,mord,misshandel av alla slag..ja allt sånt som påverkar människor illa.
    efter att ha läst på så mycket som jag har gjort så skulle jag aldrig för allt i världen äta kött.och det är något jag brinner för. vet att ett "passande svar till mig" är något i stil med "men va bra,fortsätt du med ditt då"

    men självklart kommer jag kämpa in i döden för att djur och människor ska kunna leva ett okej liv. självklart! och jag tycker att det angår alla att djur blir torterade för att sen ätas.

    men jag hoppas vi kan acceptera varandra iaf

    SvaraRadera