stat

söndag, juni 12, 2011

Weekend!

Har varit dålig på att blogga den senaste veckan.
Antar att jag har haft mycket att göra och att tänka på.
Jag håller huvudet högt och krigar vidare.

Praktiken Onsdag - Fredag gick väldigt bra.
Fick en fin liten bukett när jag gick hem i fredags eftermiddag. Lärde mig lite nytt och insåg även att det kanske inte ligger i mitt bästa intresse att ta den utbildningen just nu.
Jag skulle verkligen trivas att arbeta kreativt på det viset som florister gör..
Men just nu, där jag är i livet just nu.. Där passar det inte.
Jag behöver gå efter mina drömmar och fortsätta utvecklas.
Jag vill in på Journalist utbildningen i NY i januari eller i september nästa år.
Jag VILL! Jag har sagt sen jag var 9 år att jag ska bo i NY och jobba som journalist, jag står kvar vid min dröm. Till skillnad från många andra som läste medie linjen på gymnasiet, så ville jag faktiskt jobba inom media. Jag valde inte den linjen bara för att det verkade kul och kreativt. Jag VILL detta.
Jag älskar att skriva och att uttrycka mig i text har alltid varit en slags terapi för mig.
Det är så mycket lättare att sätta ord på vad man känner och tänker, i text.. än i talande ord.

I helgen så har jag varit barnvakt till småttingarna.
Totalt smärtfri helg.
En incident på fredag kvällen då min 6åriga lillasyster kom in halv 9 istället för klockan 6.
Men utöver det, ingen drama alls. Jätte skönt.
På fredag kvällen bar det av hem till Isabelle för lite skitsnack och dricka.
Det var SUPER trevligt att ses igen. Det var flera månader sedan vi umgicks ordentligt nu.
Eftersom jag skulle upp tidigt nästa morgon och passa barnen så blev det en tidig kväll, var hemma igen runt kl 1 på natten.
Tittade lite på TV med syster innan vi gick och lade oss för att sova.
I lördags tog jag med Ewelina upp till poolen på bjurhovda så hon kunde plaska av sig lite.
Det har varit långt över 30grader i helgen och jag tyckte det var på sin plats med lite bada för barnen.
Idag, söndag så har det varit ganska lugnt, ungarna har varit med kompisar på olika håll så jag har kunnat umgås med syrran och bara kopplat av.

Jag måste pay a little notice till Isabell som ringde mig tidigare i kväll.
Hon har verkligen varit mitt största stöd genom min kris period nu de senaste månaderna.
Min klippa i stormen helt enkelt.
Hon vet själv hur det är när det "tar stopp".
Hon har varit så stöttande och förstående på alla sätt och vis.
Hon har pushat mig och peppat på mig när det gått trögt och jag har verkligen fått den där klappen på axeln i slutet av dagen när jag känt att.. "nu orkar jag inte kriga längre"..
Isabell har verkligen förändrats de senaste året, av olika skäl.
Hon har förändrats till det bättre, mycket bättre.
Hon har alltid varit min bästa vän och partner in crime.. Men hon är starkare och klokare nu.
Jag vet inte var jag hade varit om jag inte haft henne detta år efter att jag kom hem från USA.
Tack för att du är min vän och för att jag kan luta mig mot dig och känna mig trygg. Tack.

Imorgon så är det min & Brigitas första arbetsdag på Telia.
Vi båda är nervösa. Jag har prestationsångest så det skriker om det.
Min psykolog har jobbat med mig vad gällande det. Jag kan inte vara bäst på allt. Det går inte.
Klart jag inte kommer kunna allt första dagen, man får lära sig med tiden.
Men jag VILL vara bäst och det gör att jag stressar upp mig och det påverkar i sin tur, resultatet i slutändan.
Jag får fortsätta jobba på detta. Kommer kräva en del.
Men med mitt team av underbara vänner, så kan jag klara allt.
Ensam är INTE stark, ensam är ledsen.



Nu, sova.. Wish me luck tomorrow!

Kärlek

1 kommentar: