stat

torsdag, september 01, 2011

Tjock!

Usch.. måste blogga av mig innan jag lägger mig.
Kommer vara SJUKT trött i morgon. Ska upp 06:30 och är fortfarande vaken.
Fick veta ikväll att jag kallat en kollega "tjock".
Jag satt verkligen och kliade mig i huvudet över detta och funderade på om jag verkligen kan ha sagt just de ordet!
Tjock?
Jag är väl den sista som ska kalla någon tjock! Look who's talking liksom!
Jag menade i all ärlighet att referera till en status uppdatering på facebook som min kollega hade gjort, där hon själv säger att hon skaffat kagge efter att ha jobbat på Telia i en månad.
Alla tolkar ju saker olika, och jag är inte alltid så smidig med orden, men att jag skulle ha sagt att "SARA" är tjock.. det har jag svårt att tro, att jag har uttryckt mig så?
Nu har tydligen hela jobbet snackat om att jag har kallat någon tjock, och ingen har ens ifrågasatt mig om detta.
Kollat om jag verkligen sagt så och varför jag sagt så..
Detta har resulterat i att en av mina kollegor slutat prata med mig. Totalt.
Detta känns skit tråkigt!
Personen som kom fram och berättade detta för mig ikväll, är väl den enda personen som gjorde rätt i detta.
Som sa som det var. Detta gav ju mig då en chans att förklara mig och att be om ursäkt.
Trotts detta så vill min ena kollega inte prata med mig för att jag är "kränkande & elak".
Ja.. jo.. för det är jag känd som??

Jisses, om jag ville snacka skit om någon och kalla någon för tjock, så hade jag väl inte valt att göra det runt lunch bordet, i en allmän diskussion?
Usch vad fel allt kan bli! Allt är ju bara ett missförstånd.
Men det spelar ingen roll vad jag gör nu, de kollegor som bestämt sig för att jag kallat någon tjock, dem kommer tro det no matter what I say.
Men ja.. Så var iallafall inte fallet och så var det VERKLIGEN INTE menat!

Var bara tvungen att skriva av mig innan jag somnar..
Kommer vara jobbigt att gå till jobbet i morgon efter detta.
Och kommer kännas trist att träffa de kollegor som alla har pratat om detta, utan att ha ifrågasatt mig.
Nå väl.. Ensam är stark.. eller vad man nu kallar det för.

Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar