stat

onsdag, juli 27, 2011

Update needed!

Sooo.. var ett tag sen jag uppdaterade ordentligt här.
Man skulle kunna förklara det med att jag helt enkelt har haft annat att stå i.
Privat, med skola och massa jobb..
Plus att i och med nytt jobb, och nya kollegor.. blivit aktuellt att spendera tid med och lära känna nya människor.
Så mycket av min tid och energi har gått åt till dessa fantastiska människor.
För det är dem verkligen.. Fantastiska.
Vi är en väldigt tajt grupp. Våra chefer påpekar till som tätt att dem aldrig varit med om liknande.
Vi är verkligen vänner allihopa. Umgås på jobbet så väl som på fritiden.
Jag trivs bra med mitt nya jobb. Okej, ja.. Alla som känner mig vet hur illa jag tycker om att sitta stilla för länge.. Men min sociala hunger blir i alla fall mättad av detta jobb.
Jag får prata med massa trevliga människor varje dag.. Människor som ringer in för att få MIN hjälp?
Haha.. Om dom bara visste hur clueless jag egentligen är :P
Nej, skämt åt sidan.. Det är jätte kul, verkligen!

I helgen som var senast så hände det grejer.
Fredagen var lugn då det blev en hemmakväll med film och mys.
Lördagen spenderades hemma hos min evigt bästa vän, Dorothea.

Senare samma kväll bar det av hem till Brigita för lite vin och trevligt sällskap.
Jag blev inte långvarig då jag skulle ner på stan och möta upp några kollegor från jobbet!
När jag inser att bussen från Brigita snart ska gå, så bestämmer jag mig för att snöra på mig mina platta skor, istället för mina högklackade stövlar som jag hade anlänt i. Detta så att jag snabbare kan ta mig till bussen.
Väl nere på stan springer jag på två av mina äldre systrar, Pernilla & Jeanette.
Utbytte några meningar med dem innan jag gick vidare mot BlueMoonBar för att möta upp Sandra och hennes 2 kompisar.
Väl inne så hittar Sandra ett gäng med grabbar som bjuder på champagne! Gott!
Mind you att redan innan denna champagne konsumerades  så var jag redan onykter much.
Efter någon timme passerat så möter jag även upp helt UNDERBARA Andreas, som jag även jobbar med.. Och hans ännu mer fantastiska flickvän, Anna.
Det är med Anna & Andreas som jag spenderar mesta dels av resterande kväll.
Någonstans vid 01:00 snåret så trampar jag snett på något och stukar foten.. ORDENTLIGT.
Ordentligt nog för att Andreas och hans underbara tös, ska bli tvungna att mer eller mindre bära ut mig för att skicka hem mig i en taxi.
Man skulle kunna säga att min fot var svullen som en fotboll vid detta tillfälle.
Hade jag bara haft på mig mina högklackade stövlar istället för mina platta skor, så hade detta ALDRIG inträffat! Jag står stadigt i klackar.. värre är det barfota eller i sneakers!
Idag är första dagen utan bandage för min fot. Den är lite svullen och blå fortfarande..
Men jag stödjer på den mycket bättre än här om dagen.

Idag på jobbet så var jag som jag skrev i tidigare inlägg, distraherad.. Need i really say why?
Aaaanyways.. jag har haft väldigt ont i mitt ena öga i mer eller mindre än månad nu.
I början var det varken bättre eller sämre med dagarna.. Men nu så har det blivit värre och jag har börjat bli orolig att det kan vara något allvarligt. Det är liksom en smärta, BAKOM ögongloben.
När jag tittar i vissa vinklar så gör det riktigt ont. Plus att jag har börjat skela med det ögat.. och DET är inte normalt. Jag ringde sjukvårdsupplysningen nu på eftermiddagen, förklarade min smärta, dem tyckte att jag direkt imorgon bitti skulle ringa och boka tid för undersökning.
Är riktigt orolig.. Det är ju ändå, inne i mitt huvud som smärtan sitter... :(
Man har ju hört alla möjliga slags skräckhistorier om att dom hittat tumör och grejer bakom ögat.
Jag får bara be och hoppas på att det kanske bara är en muskelinflammation eller något lindrigt.
Tiden lär visa.



Nu ska jag i varje fall ta och titta på en film och varva ner efter dagens arbete.
Hoppas alla har det bra där ute i Sommarsolen!





Kärlek till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar