stat

söndag, juli 03, 2011

Fat!

 Fick några trevliga kommentarer på stan igår när jag var ner på CityFestivalen.
Jag la upp detta som status på min facebook när jag kommit hem:
Lilly Berglund
Det var en dagisavdelning som hade utflykt till CityFestivalen ikväll! 4 små pojkar i 20-25års åldern pekade på mig, skrattade och påpekade att jag var tjock! Jag observerade tillbaka att det var väldigt duktigt av dem att observera något så uppenbart. Undrar om dom även observerade att grottmongon är ganska så ohippt nu för tiden! Vem dör först i en hunger nöd.. du eller jag? :)
10 hours ago · ·


  • Linda Karlsson Gaetani, Oliver Majed, Madeleine Jansson and 3 others like this.

    • Eva Thunberg Dom måste tyckt att dom var riktigt smarta!
      10 hours ago · · 1 person

    • Lilly Berglund Ja, eller något! *pekar på en en rund färg glad sak på golvet* BOLL!
      10 hours ago ·

    • Eva Thunberg Ooooh pretty! *petar på en vattenpöl fylld med olja*
      10 hours ago ·

    • Lilly Berglund ‎*Snyter sig och tittar i pappret*... Kladdigt!
      10 hours ago ·

    • Eva Thunberg ‎*rapar* Hehe, hörde du vad roligt det lät? *grupp-kram*
      10 hours ago ·

    • Lilly Berglund Hahaha vissa människor är bara för roliga! Good so you know the difference between shapes and sizes.. Nu är det bara för dig att lära dig skillnaden mellan färger!
      10 hours ago ·

    • Eva Thunberg ja men typ, helt galet att visa saknar det dära filtret som säger "STOP, SÅ DÄR SÄGER MAN INTE HÖGT!" Time to grow up, me thinks!
      10 hours ago ·

    • Angelica Nordlander Shit vilka klyfitga killar alltså??!! hahahaha Lördagsunderhållning att titta på grottmänniskor då dem dog ut för många tusen år sen =)
      10 hours ago · · 2 people

    • Lilly Berglund Inte ens det.. man tycker ju att det inte ens borde vara något man ens lägger märke till i dagens läge! JJag går inte runt och tänker och påpekar att folk e smala, eller att dom grottisarna har miniatyr brains... (om ens).. Ja menar.. Sol... gul... Yes, we know! Move on!
      10 hours ago · · 2 people

    • Lilly Berglund Angelica - Ja lite.. det var lite som att vara på museum.. Grottmänniskor in real life"
      10 hours ago · · 1 person

    • Angelica Nordlander Haha ellerhuuuuur!!! Man kan ju undra om dom inte hade roligare grejjer att spekulera i och konstatera om??!!
      Och jag säger såhär som vissa säger, ju större en kvinna är detso mer är det att ÄLSKA :D Åhh jag håller med, ja älskar att va lite rund å goooo iiiiiih, medans skulle jag födas whitout brain skulle det kännas NÅGOT värre!!!

      10 hours ago · · 1 person

    • Jenny Åhlander Go Lilly ! ;) Löööve You the way U are! ♥
      10 hours ago · · 2 people

    • Lilly Berglund Angeica - Hahaha.. Ja man tycker ju prioriteten borde ligga på den nivån ja! Sen att dom föddes utan brain och penis kanske gjorde att deras syn på verkligheten blev som den blev! I'm a big girl but i'm still beautiful!
      Jenny - Haha! I love you also! just the way YOU are :)

      10 hours ago · · 2 people

    • Jeanette Lidtjärn Vi kan banta, vad kan dom göra???? näe precis, ingen ting!!!
      9 hours ago · · 1 person

    • Angelica Nordlander Eller som min pappa säger, Jag är fet, du är ful. Men jag kan banta, VAD FAN KAN DU?? hahahaha
      9 hours ago ·

    • Lilly Berglund Syrran - Jag vet, inte ens att det stör mig att tycker jag är tjock.. I am! But SO FUCKING WHAT!?

      Angelica - Haha så brukade jag tänka förut! Men sen så insåg jag att vafan ska jag banta för? Who says you need to be skinny to be pretty?

      9 hours ago · · 1 person

    • Angelica Nordlander Haha jaaaa ne ingen, men pappa säger alltid sååå hahahaha!!! Han är såå sööööt... Dock försvara han sig för att vi är på honom om hans småätande som han förnekar hahaha.. Kaksmulorna ligger lixom synligt på golvet under kakskåpet hahahahaha :D
      9 hours ago · · 1 person

    • Lilly Berglund HAHAHAHA jävla illa då alltså :P
      9 hours ago ·

    • Pernilla Larsson Bättre överviktig än skitviktig
      9 hours ago · · 2 people

    • Lilly Berglund Och hör sen!
      9 hours ago ·

    • Angelica Nordlander Pernilla va en klyfitg jävel!!! Ja håller me dej!!!
      9 hours ago · · 1 person

    • Lilly Berglund Haha, Pernilla e min syrra.. det ligger i släkten ;)
      9 hours ago · · 2 people

    • Jonna Olofsson-Toldon Hahaha du e underbar!!
      8 hours ago · · 1 person

    • Lilly Berglund Haha tack! I do try ;)
      8 hours ago ·

    • Saara Tarvainen Men herregud, förfan för dagens ungdom!! (min ålder) Men den enda kvinna dom sett är väl mtv—format antar jag!!! Ursch!!
      7 hours ago ·

    • Lilly Berglund Haha ja, stackars pojkar!
      7 hours ago ·

    • Saara Tarvainen Fan alltså vad arg jag blir. Men vissa lär sig aldrig...
      7 hours ago · · 1 person

    • Lilly Berglund Haha nej, tyvärr inte :)
      7 hours ago ·

    • Linda Karlsson Gaetani
      5 hours ago · · 1 person

    • Lilly Berglund ‎♥

 Idag när jag loggar in på bloggen så har jag fått en kommentar;

"Bara så du vet så dör en tjock människa av svält innan en smal eller normalviktig för att en tjock kropp kräver mer energi då den är van av det. Bara så du vet.

Självförtroende utan självkänsla är inte snyggt..."

Men vänta lite här nu?
VAR någonstans framgår det att jag inte har någon självkänsla??
Och allt är ju relativt, ellerhur?
Under vilka omständigheter, vilka vikt volymer vi pratar om etc.
Generalisering är bland det vidrigaste jag vet. Det är bara INTE okej.
Så du som sitter och uttrycker dig "anonymt" bakom din dator.

Innan du ger dig in på en diskussion med någon du uppenbarligen inte känner.
Tänk efter en eller två gånger innan.. Eller i ditt fal.. tänk efter ännu några extra gånger.
I'm sure you look awesome, Du är säkert as nojd när du kollar dig själv i spegeln,
But who said, I'm not? Who said?



2 kommentarer:

  1. Bra skrivet! Tyckte den där statusuppdateringen du skrev var asbra. Människan som kommenterade har uppenbarligen inget liv. <3

    SvaraRadera
  2. Dagens samhälle! Har inge bättre för sig än att kommentera andra människor för att de själva ska må bättre! Vissa har inget liv utan måste prata om andra! Ne sånt gör mig fruktansvärt irriterad! Glad att du står upp för dig lindah! I´m on your side! Allways!! Kärlek <3

    SvaraRadera